Ar savu internetveikalu — soli priekšā konkurentiem!

2020. gada 18. maijs

Pašreizējā situācijā arvien vairāk tirgotāju izjūt nepieciešamību piedāvāt pircējiem attālinātas iepirkšanās iespējas. Internetveikalu klientu loks ar katru dienu paplašinās. Un šī tendence kļūst arvien populārāka, jo neviens nezina, vai rudenī nav gaidāms otrais koronavīrusa vilnis. Vai ārkārtas stāvoklis tiks pagarināts, vai arī dzīve atgriezīsies ierastajā ritmā? Jebkurā gadījumā iepirkšanās globālajā tīmeklī arvien vairāk iesakņojas cilvēku ikdienā un kļūst par nepieciešamību. Šajā kontekstā kļūst skaidrs, ka tirgotāji, kuriem ir savs interneta veikals, ir soli priekšā saviem konkurentiem.

Uzņēmumi, kuri pirms ārkārtas stāvokļa ieviešanas valstī nodarbojās ar dažādu preču tirdzniecību tikai reālajās (fiziskajās) tirdzniecības vietās, tagad ir aizdomājušies par to, kā pielāgot uzņēmuma darbību pašreizējai situācijai un kā to efektīvāk attīstīt. Varianti ir. Viens no tiem — izmantot esošu POS termināli preču piegādes nodrošināšanai, otrs — ieviest internetveikala pakalpojumus.

POS termināļa esamība tirdzniecības uzņēmumam sniedz priekšrocības salīdzinājumā ar uzņēmumu, kuram nav ne sava internetveikala, ne bezkontaktu apmaksas sistēmas. Šāda sistēma sniedz neapstrīdamas priekšrocības, veidojot tiešsaistes tirdzniecības platformu. POS terminālis ir arī viens no drošākajiem veidiem, kā norēķināties par precēm.

Risinājums

Fiziskās distancēšanās apstākļos, kad liela daļa darba ņēmēju ir spiesti strādāt no mājām, globālais tīmeklis tiek izmantots īpaši intensīvi. Šādos apstākļos tirgotājam ātrākais un efektīvākais risinājums ir pārorientēšanās uz preču piegādi un to apmaksu ar POS termināļa starpniecību, izmantojot bezkontakta norēķinu karti vai atbilstošu ierīci. Iedomāsimies situāciju: klientam ir piegādātas viņa izvēlētās preces, viņš pieliek maksājumu karti vai citu elektronisku datu nesēju pie maksājumu ierīces, — viena sekunde un darīts!

Atliek vēl kāds svarīgs aspekts — uzņēmumiem, kas izmanto bezkontakta norēķinu sistēmas (kā arī jebkuram tirdzniecības uzņēmumam) ir nepieciešams savs internetveikals. Rodas jautājums — kā operatīvi izveidot šādu veikalu, lai tas spētu bez problēmām apkalpot pircēju pieprasījumu, atbilstu korporatīvajam stilam un būtu efektīvs izmaksu ziņā?

Ieradumi nemainās

Lielisks risinājums šajā situācijā ir internetveikals, kas ne tikai nodrošina klientiem attālinātus preču iegādes pakalpojumus, bet arī paver uzņēmumam jaunas attīstības iespējas. IT jomas speciālisti vienbalsīgi atzīst, ka nākotnes risinājumi ir saistīti ar virtuālajām tirdzniecības platformām. Arī pašreizējā situācijā.

Tā, piemēram, saskaņā ar Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes datiem, pērn — salīdzinot ar 2018. gadu — preču realizācijas apjomi ar pasta piegādes un interneveikala izmantošanu ir palielinājušies par 21%. Pašreizējos apstākļos šāds iepirkšanās veids ir pieprasītāks nekā jebkad iepriekš, kā to apliecina uzņēmumu, kas nodrošina pakomātu pakalpojumus, norādītie dati. Koronavīrusa pandēmija agri vai vēlu beigsies, bet iepirkšanās internetā paliks cilvēku apziņā kā vienkāršs un ērts pakalpojums, veidojot labu un pozitīvu pieredzi, ko tirgotāji varēs izmantot arī turpmāk papildus peļņas gūšanai.

Profesionāli izveidotā internetveikalā valda tāda pati kārtība kā reālajā veikalā. Viss atrodas savās loģiskajās vietās. Lai šādu virtuālu lielveikalu būtu ērti apmeklēt, tā izkārtojumam jāatbilst noteiktai sistēmai, kuru IT speciālisti jau sen ir izstrādājuši un izmēģinājuši. Divritenis no jauna nav jāizgudro. Ir izstrādātas shēmas, veidnes un tehnoloģijas. Galvenais ir nekļūdīties izstrādātāja izvēlē. BlueOrange banka saviem klientiem piedāvā šādu pakalpojumu, kuru nodrošina sadarbības partneru komanda ar pieredzējušiem profesionāļiem šajā jomā.

Plašas iespējas

Internetveikala izveides piedāvājums izskatās šādi: bankas partneris palīdz izveidot mūsdienīgu un ērtu internetveikalu, kas piesaistīs potenciālo un esošo klientu uzmanību. Veikala vietne tiek veidota atbilstoši uzņēmuma korporatīvajam stilam (logotips, krāsas, dizaina elementi u. c.). Papildu veikala vietnes izstrādei piedāvājumā ietilpst lietotāja dokumentācijas sagatavošana un apkalpošana (tostarp hostings). Šis piedāvājums ir īpaši izdevīgs esošajiem bankas klientiem, tomēr arī pārējiem tirgotājiem ir iespēja izmantot kompleksā internetveikala izveides pakalpojumu.

Internetveikala izstrādes izmaksās ietilpst neierobežots skaits sadaļu un produktu, kā arī SSL sertifikāts (protokols, kas nodrošina un garantē savienojuma drošību starp lietotāja datoru un internetveikala serveri). Cenā ietilpst arī ērta administratora paneļa izveide un adaptīvs dizains, pielāgots mobilo ierīču vajadzībām, Visa/MasterCard maksājumu karšu spraudnis, SEO pamatprincipu ieviešana, kā arī internetveikala izveide latviešu valodā.

Ir pieejamas arī papildu iespējas, par kurām var atsevišķi vienoties. Piemēram, internetveikala valodu atbalsts, kad informācija ir pieejama dažādās valodās. Tas pats attiecas uz dažādu piegādes un apmaksas veidu nodrošināšanu ar maksājumu sistēmu, piemēram, sistēmas PayPal, starpniecību. Tāpat ir iespēja integrēt cenu salīdzināšanas portālus salidzini.lv, kurpirkt.lv, gudriem.lv. Internetveikala izstrāde aizņem tikai 5 darbdienas. Precīzāk, — sākot no piecām darbdienām, jo jebkādu papildu prasību ieviešana internetveikala izstrādes procesā, kā zināms, procesu paildzina.

Darbība diennakts režīmā, bez ierobežojumiem

Noslēgumā vēlētos pastāstīt par to, kādas iespējas paveras nākamajam internetveikala īpašniekam un tā lietotājiem. Plašas iespējas paver virtuālajai telpai raksturīgās iezīmes, jo tā darbojas nepārtrauktā režīmā. Tirdzniecības platforma var strādāt 24 stundas diennaktī 365 dienas gadā, bez brīvdienām un pārtraukumiem. Jebkurš lietotājs var piekļūt Jūsu interneta veikalam, izmantojot savu planšetdatoru vai mobilo tālruni jebkurā diennakts laikā. Tas ievērojami paplašina potenciālo klientu loku, starp kuriem ir arī cilvēki, kuriem nav laika vai vēlēšanās apmeklēt veikalu klātienē.

Vēl viena būtiska internetveikala priekšrocība ir ģeogrāfisko robežu neesamība. Potenciālais klients ir visur, kur vien ir pieejams globālais tīmeklis. Par klientu var kļūt jebkurš, kuru apmierina preču piegāde pa pastu. Turklāt internetveikala preču klāsts ir neierobežots. Ja ir vēlēšanās, to var pārvērst par virtuālo hipermārketu, kurā ir pieejams viss — no ēdiena līdz nekustamā īpašuma piedāvājumiem.

Tomēr, lai viss darbotos precīzi un bez problēmām, tirdzniecības uzņēmumam ir jāizstrādā un jāpārbauda klientu apkalpošanas sistēma, kurā ietilpst pasūtījumu pieņemšana un apstrāde, saziņa ar klientu, piegādes organizēšana, problēmsituāciju risināšana, preču un līdzekļu atgriešana nepieciešamības gadījumā. Rezultātā internetveikals var kļūt par pamatu datubāzes paplašināšanai, jaunu kontaktu veidošanai, jaunu partneru un klientu piesaistīšanai. Tas paver ne tikai ērtas iespējas pircējiem, bet arī pavisam jauna līmeņa attīstības iespējas jūsu uzņēmumam.